ႏိုင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စု၊ ႏိုင္ငံသား၊ တုိင္းရင္းသား ကိစၥ (၁) | ေဌးလြင္ဦး
ေဌးလြင္ဦး
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ၁၉၈၈ ခု ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေတာင္းဆိုဆႏၵျပမႈတြင္ ေဒသဆိုင္ရာ ဦးေဆာင္ေဆာ္ၾသ လႈပ္ရွားခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ (ABSDF) ၏ ရဲေဘာ္ေဟာင္းတစ္ဦး ျဖစ္သည္၊ ႏုိင္ငံေရး အယူအဆ ေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ ခံခဲ့ရသူ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးဘ၀က်င္လည္မႈ၊ ေတာ္လွန္ေရးဘ၀ က်က္စားမႈမ်ား အေလွ်ာက္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ဆႏၵႏွင့္ သေဘာ သဘာ၀တို႔အား တစ္စံုတစ္ရာ ကၽြမ္း၀င္သူဟု မိမိကိုယ္မိမိယံုၾကည္သည္။ လက္ႏွက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ တစ္စံုတစ္ရာ ပတ္သက္ခဲ့ၿပီးေနာက္-၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားအေရးမ်ားကို လက္ႏွက္ကိုင္ ေျဖရွင္းေန၍ မရဟု ခံစားမိလာသျဖင့္- လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအစား ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေတြ႔ဆံု ညိႇဳႏိႈင္း အေျဖရွာေရးဘက္ကို အားသန္လာခဲ့သည္။ သို႔ျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္၏ ႏိုင္ငံေရးသယ္ပိုး၀န္ေဆာင္ျခင္းမ်ား၌ ရည္ရြယ္ ခ်က္တို႔အား ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွ စတင္၍ လမ္းစဥ္ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ကၽြႏု္ပ္အား သေဘာထားေျပာင္းသူ၊ စစ္အစိုးရဘက္သို႔ တိမ္းၫြတ္သူ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုခံရမႈ မ်ားလည္း မ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔၏ ေျပာဆိုမႈမ်ားထက္ ကၽြႏ္ုပ္၏ အမိေျမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ႀကီး ၿပိဳကြဲသြားမည္ကို စိုးရိမ္စိတ္က အႀကီးအက်ယ္ လႊမ္းမိုးေနသျဖင့္- မည္သူ၏ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားကမွ ကၽြႏ္ုပ္အား မထိေရာက္ခဲ့ေခ်။
ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ေနရျခင္းသည္ စစ္စားရိတ္မ်ားကုန္က်ျခင္း၊ ေသေက်ပ်က္စီးရျခင္း၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ပ်က္ စီးျခင္း၊ ရန္လိုမုန္တီးမႈ တိုးပြားျခင္းမ်ားႏွင့္ ညိႇမရႏိုင္ေသာ ျပသနာမ်ား ဆက္လက္ခိုင္မာေနျခင္းမ်ား အစဥ္ အရွိန္ အဟုန္ျဖင့္ တုိးလွ်က္သာ ရွိသည္။ ျပည္သူအမ်ား၏ စား၀တ္ေနေရးမွာ က်ဆင္းသည္ထက္ က်ဆင္းလာ ရျခင္းသာ အဖတ္တင္ေပသည္။ လူမ်ိဳးႏြယ္တိုင္းမွ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိ၏ လူမ်ိဳးကို အမွန္တစ္ကယ္ ခ်စ္လွ်င္၊ တန္ဘိုးထားလွ်င္ - မိမိ၏ လူမ်ိဳးအား ပညာမဲ့ေနရသည့္ အျဖစ္၊ စီးပြားပ်က္ေနရသည့္ အျဖစ္၊ က်ီးလန္႔စာစား ေနေနရသည့္ အျဖစ္- တုိင္းတစ္ပါးသို႔ ထြက္ေျပးလွ်က္ ျပည့္တန္ဆာလုပ္စားေနရသည့္ အျဖစ္မ်ားမွ အျမန္ဆံုးကယ္တင္ရန္ စဥ္းစားရေပမည္။
သို႔ေသာ္ အင္အားႀကီးေသာ အုပ္စုမ်ားမွလည္း ႀကီးႏိုင္ငယ္ညႇင္း ျပဳလုပ္ေနသည္မ်ားကို ရပ္ဆိုင္းရေပမည္။ မိမိ က မိမိႏိုင္ငံဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ နယ္နိမိတ္အတြင္းမွ တုိင္းရင္းသားအားလံုး၊ လူမ်ိဳးအားလံုး၊ လူသားအား လံုးအေပၚ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ အေပၚ၌ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေပးတတ္ရမည္။ လူမ်ဳိးႏြယ္တို႔၏ ယဥ္ေက်း မႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားအား နားလည္ေပးတတ္ရမည္။ မ်က္ႏွာလိုက္မႈ ကင္းရွင္းသည့္ ဥပေဒစိုးမိုးမႈအား က်ယ္ ျပန္႔ထိေရာက္စြာ ျဖန္႔က်က္ႏိုင္ရေပမည္။ သို႔အတြက္ လူမ်ားစု ျဖစ္ေသာ ျမန္မာမ်ားတြင္ ပိုမို၍ တာ၀န္ရွိေနေပ သည္။ မတရားသျဖင့္ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း၊ ဥပေဒ၏ ခြဲျခားမႈမ်ားကို ခံရျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ မေတာ္ မတရား အတင္းအဓမၼေသြးေႏွာသည့္ ေပၚလစီမ်ား၊ အတင္းအဓမၼသာသနာျပဳသည့္ ေပၚလစီမ်ား၊ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး စိတ္၀မ္းကြဲေစရန္ ဖန္တီးေပးသည့္ ေပၚလစီမ်ားကို လံုး၀ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရေပမည္။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္စီမံ ေပးႏိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ျပဳလုပ္စီမံလိုေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျမန္မာလူမ်ိဳးထဲမွာ ေပၚထြန္းလာရန္ အေရးႀကီးေပသည္။
ထိုသို႔ ျပည္နယ္ ျပည္မ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေပၚထြန္းလာေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား အခ်င္းခ်င္း ညိႇႏိႈင္းလွ်က္ စည္းလံုးခိုင္မာေသာ မၿပိဳကြဲႏိုင္ေသာ ျပည္ေထာင္စု တစ္ရပ္အား ထူေထာင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံနယ္နမိတ္ တစ္ခုအတြင္း အခ်င္း တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္ေနရေသာ ျပည္ေထာင္စုသည္ ႏူရာ၀ဲစြဲ ျပည္ေထာင္စုသာ ျဖစ္ႏုိင္၍၊ ေဘးဘယာကင္းရွင္းသည့္ ျပည္ေထာင္စု မျဖစ္ႏိုင္ဟူသည့္ အခ်က္ကို ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ႏွလံုးသားတြင္ အသိအမွတ္ျပဳရန္ အေရးႀကီးေပသည္။
တိက်ေသခ်ာေသာ ျပည္ေထာင္စုတြင္- နယ္နမိတ္သတ္မွတ္မႈအေလွ်ာက္၊ တိုင္းရင္းသား၊ တုိင္းရင္းသား အခြင့္ အေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးမ်ားကို မ်က္ႏွာလိုက္မႈ ကင္းရွင္းစြာ စနစ္တက် သတ္မွတ္ရန္ လိုအပ္ေပ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိ ျမန္မာလူမ်ိဳးဟု သတ္မွတ္ထားေသာ လူမ်ိဳးမွ အပ က်န္တိုင္းရင္းသားတိုင္းမွာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ၊ သံုးႏိုင္ငံ၊ ေလးႏိုင္ငံ ေန လူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္သည္။ ဥပမာ- မြန္လူမ်ိဳးသည္- ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တည္ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္တြင္ မြန္လူမ်ိဳး အမတ္မ်ားရွိသည္။ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားကို Native လူမ်ိဳးမ်ားဟု အသိအမွတ္ျပဳသည္။ မြန္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ဘန္ေကာက္ထဲတြင္ပင္ ရွိေနသည္။
အလားတူ ကရင္လူမ်ိဳးသည္- ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ရွမ္းလူမ်ိဳးသည္ ထိုင္း ႏိုင္ငံ၊ တရုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ကခ်င္လူမ်ိဳးသည္ တရုတ္ႏိုင္ငံ၊ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ခ်င္းလူမ်ိဳးသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးႏွင့္ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သံုးႏိုင္ငံ တြင္ တည္ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးမ်ားအား- သက္ဆုိင္ရာ ႏိုင္ငံတိုင္းမွ ႏိုင္ငံ နယ္နမိတ္ သတ္ မွတ္သည့္အခါ မိမိႏိုင္ငံအတြင္းပါ၀င္လာေသာ လူသားမ်ားအား တိုင္းျပည္၏ တိုင္းရင္းသား အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳေပးခဲ့သည္။ ထို၀တၱရားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုတည္းသာ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ ၀တၱရား ပ်က္ကြက္ေနပါသည္။
အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားမွာ ယုတၱိမတန္လွေပ။
(၁) ရိုဟင္ဂ်ာတို႔အား အမွီသဟဲျပဳ၍ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ဘဂၤလီမ်ား ၀င္လာမည္ကို စုိးရိမ္ေသာေၾကာင့္ဟု အေၾကာင္းျပသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ျမန္မာရခိုင္မ်ားကို အမွီသဟဲျပဳ၍ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ရခိုင္မ်ား ဒလေဟာ ၀င္ေနသည္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ မျမင္ခ်င္ဟန္ ေဆာင္ေနၾကသနည္း ဟူသည္ကို စဥ္းစားရေပမည္။ ထို႔ျပင္ မြန္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ မြန္မ်ား ၀င္လာမည္ကို မစိုးရိမ္ သေလာ၊ ရွမ္းမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းတစ္ခုလံုးမွ လူဦးေရသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ၀င္လာမည္ ကို မစိုးရိမ္သေလာ၊ တရုတ္ျပည္မွ ရွမ္းမ်ား ၀င္လာမည္ကို မစိုးရိမ္သေလာ- စသည္ျဖင့္ ေမးခြန္းေမးရေပေတာ့ မည္။
(၂) ရိုဟင္ဂ်ာဟူသည့္ ေ၀ါဟာရႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ အေၾကာင္းျပျပန္သည္။ သူတို႔သည္ ရခိုင္မြတ္စလင္ဟု ခံယူစဥ္ကလည္း ျမန္မာရခိုင္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားက မလိုလားခဲ့။ (ထိုကိစၥအား လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးစ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ရိုဟင္ဂ်ာေက်ာင္းသား သမဂၢ၌ ရိုဟင္ဂ်ာဟု ခံယူခ်င္သူမ်ားႏွင့္ ရခိုင္မြတ္စလင္ဟု ခံယူခ်င္သူမ်ား အေခ်အတင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။) မည္သို႔ဆိုေစ- သူတို႔သည္လည္း အျခားတုိင္းရင္းသားမ်ားကဲ့သို႔ တန္းတူရွိသည့္ တုိင္းရင္းသား ျဖစ္ကို ျဖစ္ရေပမည္။
မိမိ၏ ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္ထဲတြင္ တည္ရွိေသာ လူမ်ိဳးအားလံုးအား တရားသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ႏုိင္ငံသား အခြင့္ အေရးမ်ား ေပးရမည္ ျဖစ္ၿပီး။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ ၀င္ေရာက္လာေသာ လူမ်ားကို မည္သည့္ တုိင္း ရင္းသားႏွင့္ လူမ်ိဳးတူသည္ ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ ျဖစ္ေစ- သီးျခားဥပေဒတစ္ရပ္ ရွိေနရေပမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္မွ ၀င္လာေသာ ရခိုင္ဗုဒၶဘာသာမ်ား၊ တရုတ္မ်ား၊ ရိုဟင္ဂ်ာ (စစ္တေကာင္းမ်ား) မြန္ မ်ား၊ ရွမ္းမ်ား၊ ကခ်င္မ်ား၊ အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္မ်ားအား သီးျခား သတ္မွတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအား သူ၏ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈေၾကာင့္၊ သူ၏ မ်ိဳးႏြယ္ေၾကာင့္ဟူသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ မတရားသျဖင့္ ဥပေဒ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေပၚလစီေသာ္လည္းေကာင္း စီမံခ်မွတ္မႈမ်ားကို လံုး၀ မက်ဴးလြန္သင့္ေပ။ မတရားမႈအား ခံုမင္ ေနေသာ လူသားစုသည္ မည္သည့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ မည္သည့္တိုင္းျပည္အတြက္မဆို ဆူပူ အံုႂကြမႈအတြက္ မီးစာမ်ား၊ ျပည္တြင္းစစ္အတြက္ ေသာ့ခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။
တိုင္းျပည္ကုိ ခ်စ္ေသာ၊ တိုင္းျပည္တိုးတက္ေရးကို လိုလားေသာ၊ မိမိလူမ်ိဳး ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေနရသည္ကို မၾကည့္ ရက္ေသာ မည္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားသည္ မဆို ဆူပူအံုႂကြရျခင္းအတြက္ စတည္ေစသည့္ စိတ္ဓါတ္မ်ားကို ျပဳျပင္ရေပမည္။ လူယုတ္မာတို႔၏ လႈ႔ံေဆာ္မႈတို႔သည္ “ငါတို႔ တိုင္းျပည္ ငါတို႔လူမ်ိဳးကို ဖ်က္ဆီးေနျခင္း”ဟု သိျမင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားရေပမည္။ အခ်င္းခ်င္း သတိေပးရေပမည္။ လူယုတ္မာတို႔အား ရြံမုန္းမုန္းပစ္ရေပမည္။ တုိင္းျပည္ေကာင္းစားေရးႏွင့္ အမွန္တရားအတြက္ အမုန္းခံ၍ ေျပာရဲရေပမည္။
ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးႏွင့္ တုိင္းရင္းသား အခြင့္အေရး- ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။
ေဌးလြင္ဦး (ABSDF ရဲေဘာ္ေဟာင္း)
တိက်ေသခ်ာေသာ ျပည္ေထာင္စုတြင္- နယ္နမိတ္သတ္မွတ္မႈအေလွ်ာက္၊ တိုင္းရင္းသား၊ တုိင္းရင္းသား အခြင့္ အေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးမ်ားကို မ်က္ႏွာလိုက္မႈ ကင္းရွင္းစြာ စနစ္တက် သတ္မွတ္ရန္ လိုအပ္ေပ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိ ျမန္မာလူမ်ိဳးဟု သတ္မွတ္ထားေသာ လူမ်ိဳးမွ အပ က်န္တိုင္းရင္းသားတိုင္းမွာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ၊ သံုးႏိုင္ငံ၊ ေလးႏိုင္ငံ ေန လူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္သည္။ ဥပမာ- မြန္လူမ်ိဳးသည္- ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တည္ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္တြင္ မြန္လူမ်ိဳး အမတ္မ်ားရွိသည္။ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားကို Native လူမ်ိဳးမ်ားဟု အသိအမွတ္ျပဳသည္။ မြန္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ဘန္ေကာက္ထဲတြင္ပင္ ရွိေနသည္။
အလားတူ ကရင္လူမ်ိဳးသည္- ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ရွမ္းလူမ်ိဳးသည္ ထိုင္း ႏိုင္ငံ၊ တရုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ကခ်င္လူမ်ိဳးသည္ တရုတ္ႏိုင္ငံ၊ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ခ်င္းလူမ်ိဳးသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးႏွင့္ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သံုးႏိုင္ငံ တြင္ တည္ရွိေနေသာ လူမ်ိဳးမ်ားအား- သက္ဆုိင္ရာ ႏိုင္ငံတိုင္းမွ ႏိုင္ငံ နယ္နမိတ္ သတ္ မွတ္သည့္အခါ မိမိႏိုင္ငံအတြင္းပါ၀င္လာေသာ လူသားမ်ားအား တိုင္းျပည္၏ တိုင္းရင္းသား အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳေပးခဲ့သည္။ ထို၀တၱရားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုတည္းသာ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ ၀တၱရား ပ်က္ကြက္ေနပါသည္။
အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားမွာ ယုတၱိမတန္လွေပ။
(၁) ရိုဟင္ဂ်ာတို႔အား အမွီသဟဲျပဳ၍ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ဘဂၤလီမ်ား ၀င္လာမည္ကို စုိးရိမ္ေသာေၾကာင့္ဟု အေၾကာင္းျပသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ျမန္မာရခိုင္မ်ားကို အမွီသဟဲျပဳ၍ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ရခိုင္မ်ား ဒလေဟာ ၀င္ေနသည္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ မျမင္ခ်င္ဟန္ ေဆာင္ေနၾကသနည္း ဟူသည္ကို စဥ္းစားရေပမည္။ ထို႔ျပင္ မြန္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ မြန္မ်ား ၀င္လာမည္ကို မစိုးရိမ္ သေလာ၊ ရွမ္းမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းတစ္ခုလံုးမွ လူဦးေရသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ၀င္လာမည္ ကို မစိုးရိမ္သေလာ၊ တရုတ္ျပည္မွ ရွမ္းမ်ား ၀င္လာမည္ကို မစိုးရိမ္သေလာ- စသည္ျဖင့္ ေမးခြန္းေမးရေပေတာ့ မည္။
(၂) ရိုဟင္ဂ်ာဟူသည့္ ေ၀ါဟာရႏွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ အေၾကာင္းျပျပန္သည္။ သူတို႔သည္ ရခိုင္မြတ္စလင္ဟု ခံယူစဥ္ကလည္း ျမန္မာရခိုင္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားက မလိုလားခဲ့။ (ထိုကိစၥအား လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးစ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ရိုဟင္ဂ်ာေက်ာင္းသား သမဂၢ၌ ရိုဟင္ဂ်ာဟု ခံယူခ်င္သူမ်ားႏွင့္ ရခိုင္မြတ္စလင္ဟု ခံယူခ်င္သူမ်ား အေခ်အတင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။) မည္သို႔ဆိုေစ- သူတို႔သည္လည္း အျခားတုိင္းရင္းသားမ်ားကဲ့သို႔ တန္းတူရွိသည့္ တုိင္းရင္းသား ျဖစ္ကို ျဖစ္ရေပမည္။
မိမိ၏ ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္ထဲတြင္ တည္ရွိေသာ လူမ်ိဳးအားလံုးအား တရားသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ႏုိင္ငံသား အခြင့္ အေရးမ်ား ေပးရမည္ ျဖစ္ၿပီး။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ ၀င္ေရာက္လာေသာ လူမ်ားကို မည္သည့္ တုိင္း ရင္းသားႏွင့္ လူမ်ိဳးတူသည္ ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ ျဖစ္ေစ- သီးျခားဥပေဒတစ္ရပ္ ရွိေနရေပမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္မွ ၀င္လာေသာ ရခိုင္ဗုဒၶဘာသာမ်ား၊ တရုတ္မ်ား၊ ရိုဟင္ဂ်ာ (စစ္တေကာင္းမ်ား) မြန္ မ်ား၊ ရွမ္းမ်ား၊ ကခ်င္မ်ား၊ အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္မ်ားအား သီးျခား သတ္မွတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအား သူ၏ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈေၾကာင့္၊ သူ၏ မ်ိဳးႏြယ္ေၾကာင့္ဟူသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ မတရားသျဖင့္ ဥပေဒ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေပၚလစီေသာ္လည္းေကာင္း စီမံခ်မွတ္မႈမ်ားကို လံုး၀ မက်ဴးလြန္သင့္ေပ။ မတရားမႈအား ခံုမင္ ေနေသာ လူသားစုသည္ မည္သည့္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ မည္သည့္တိုင္းျပည္အတြက္မဆို ဆူပူ အံုႂကြမႈအတြက္ မီးစာမ်ား၊ ျပည္တြင္းစစ္အတြက္ ေသာ့ခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။
တိုင္းျပည္ကုိ ခ်စ္ေသာ၊ တိုင္းျပည္တိုးတက္ေရးကို လိုလားေသာ၊ မိမိလူမ်ိဳး ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေနရသည္ကို မၾကည့္ ရက္ေသာ မည္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားသည္ မဆို ဆူပူအံုႂကြရျခင္းအတြက္ စတည္ေစသည့္ စိတ္ဓါတ္မ်ားကို ျပဳျပင္ရေပမည္။ လူယုတ္မာတို႔၏ လႈ႔ံေဆာ္မႈတို႔သည္ “ငါတို႔ တိုင္းျပည္ ငါတို႔လူမ်ိဳးကို ဖ်က္ဆီးေနျခင္း”ဟု သိျမင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားရေပမည္။ အခ်င္းခ်င္း သတိေပးရေပမည္။ လူယုတ္မာတို႔အား ရြံမုန္းမုန္းပစ္ရေပမည္။ တုိင္းျပည္ေကာင္းစားေရးႏွင့္ အမွန္တရားအတြက္ အမုန္းခံ၍ ေျပာရဲရေပမည္။
ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးႏွင့္ တုိင္းရင္းသား အခြင့္အေရး- ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။
ေဌးလြင္ဦး (ABSDF ရဲေဘာ္ေဟာင္း)
thanks ,,, your honourable mr thay lwin u,,,your truthfull history for myanmar minorities,,,
ေန၀င္းစန္းယုစစ္အစိုးရ နဲ႔ သန္းေရႊေမာင္ေအးစစ္အစိုးရကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေသးသိမ္တဲ့ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒကိုသြပ္သြင္းခဲ့ပါတယ္ ... ဒါေႀကာင့္လည္း တိုင္းရင္းသားညီညြတ္ေရးမရရွိခဲ့တာပါ ... ေနာင္လည္းပဲ အႏုပညာစစ္စစ္ကိုမဖန္တီးတတ္တဲ့သူေတြဟာ စာေပေလာကထဲကို ဇြတ္အတင္း၀င္ေရာက္ခ်င္တာနဲ႔ မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္စာေရးဆရာလုပ္စားဖို႔ ဆက္လက္ႀကံစည္ေနရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ဟာ ျပိဳကဲြသြာဖို႔ေသခ်ာသေလာက္ရွိပါတယ္