Latest Highlight

မတူကြဲျပားတဲ့ အျမင္ဆိုတာ by မက္စင္ဂ်ာ ဂ်ာနယ္


ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္နဲ့ လူထု ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို့ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးၾကၿပီးတဲ႕ေနာက္ ျပည္သူေတြကို အသိေပးေျပာၾကားခဲ႕တဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးရဲ႔ စကားထဲမွာပါဝင္တဲ႕ အဓိကအခ်က္တစ္ခ်က္ က 'ႏွစ္ဖက္အၾကား အျမင္မတူတာေတြကို ခဏေဘးဖယ္ထားၿပီး အျမင္တူတာေတြကို လက္တြဲလုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ သေဘာတူခဲ႕ၾကတယ္' ဆိုတဲ႕ အခ်က္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အားလုံးမွတ္မိေနၾကလိမ္႕မယ္ ထင္တယ္ဗ်။

တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းမႈေတြ

အခုဆိုရင္ အားလုံးသိၾကတဲ့အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ လိပ္ခဲတည္းလည္း တအုံေႏြးေႏြးျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥႀကီးႏွစ္ခု ေျပလည္သြားၿပီ ျဖစ္တယ္ဗ်။ တစ္ခုက ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအာဆီယံဥကၠ႒တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ခြင့္ရရွိေရးျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ခုက ဒီခ်ဳပ္ မွတ္ ပုံတင္ေရး ျဖစ္တယ္ဗ်။ အဲဒီျပႆနာႀကီးႏွစ္ခု ေျပလည္ သြားမႈရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ကာ လအတြင္း ပထမဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံျခား ေရးဝန္ႀကီးတစ္ဦး ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံကို မၾကာခင္ အလည္အပတ္ေရာက္ရွိလာေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ အျခား အျခားေသာ သံတမန္ဆက္ဆံေရး ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈ ေတြလည္း အမ်ားအျပား ျဖစ္ေပၚေနတယ္ဗ်။

ဘာေတြ အျမင္မတူၾကတာလဲ

ဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္က ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးရဲ႕ ''အျမင္မတူတာေတြ'' ဆိုတဲ့ စကားကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ၾကည့္ေနမိတယ္ဗ်ာ။ ဘယ္အျမင္ေတြမွာ မတူတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ မတူၾကတာလဲ။ ဘယ္အျမင္က ယထာဘူတ က်သလဲ၊ စတာေတြကို ခုႏွစ္စဥ္အမွ်င္တန္း ေတြးၾကည့္ ေနမိတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

အားလုံးသိၾကတဲ့အတုိင္း ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးဟာ အသြင္သဏၭာန္ေရာ၊ အႏွစ္ သာရပါ လုံးဝေျပာင္းလဲသြားခဲ့တယ္ဗ်ာ။ ၁၄ ႏွစ္သက္ တမ္းပဲ ရွိခဲ့ရွာတဲ့ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီဟာ လက္စတုံးခံလိုက္ရတယ္။ ဆန္႔က်င္သူေတြက ''စစ္အာဏာရွင္ စနစ္'' လို႔ အမည္တပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အဲဒီႏိုင္ငံေရးစနစ္ အ ေျပာင္းအလဲကို ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကသူေတြက ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔က သူတို႔လုပ္ရပ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏႊဲလုိက္ျခင္းလို႔ ေမာ္ကြန္းထိုးခဲ့ၾကေပမဲ့ သူတို႔နဲ႔ သေဘာထားခ်င္း မတူကြဲ ျပားသူေတြကေတာ့ အဲဒီေန႔ကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီမိုကေရ စီကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္သြားတဲ့ ေန႔အျဖစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုပိုၿပီး ႐ႈျမင္လာခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ အထင္အရွားျဖစ္တယ္ ဗ်ာ။ ဆိုလိုတာက အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ မွာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ျခားနား တဲ့ အျမင္ႏွစ္ခုေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏုိင္တယ္ဗ်။

အျမင္ႏွစ္ရပ္ကို ကိုယ္စားျပဳ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ဒီကေန႔တည္ရွိေနတဲ့ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ေခါင္းေဆာင္တဲ့ အစိုးရနဲ႔ လူထု ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဦးေဆာင္တဲ့ အင္အားစုတို႔ဟာ အဲဒီမတူကြဲျပားျခားနားတဲ့ အျမင္ႏွစ္ရပ္ ကို ကိုယ္စားျပဳေနၾကသူေတြလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္ဗ်ာ။ မ ၾကာေသးမီက ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦး ေျပာဆိုခဲ့ၾကတဲ့ ''မတူ တဲ့ သေဘာထားအျမင္ေတြ'' ဆုိတာဟာ အဲဒီႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံး တည္ရွိလာခဲ့ တဲ့ အျမင္မတူမႈေတြကို ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေတာ့ ယူဆတယ္ဗ်။

ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ သေဘာထား

အျမင္မတူတာေတြကို ခဏေဘးဖယ္ထားၿပီး အ ျမင္တူတာေတြကို ပူးေပါင္းလက္တြဲလုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ ဆိုတာ ဒီကေန႔လို ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အမ်ိဳးသားျပန္ လည္ သင့္ျမတ္ေရး အသည္းအသန္လိုအပ္ေနတဲ့ ကာ လမ်ိဳးမွာ မျဖစ္မေနထားရွိရမယ္ အင္မတန္မွ ေလ်ာ္ကန္ သင့္ျမတ္တဲ့ သေဘာထားျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ အမွန္တကယ္ ႀကံ႕ခိုင္ေတာင့္တင္းေရရွည္ခံတဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အဲဒီမတူတဲ့ အျမင္ဆိုတဲ့ ျပႆနာကို တစ္ေန႔မွာ မလြဲမေသြ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရမွာပဲ ျဖစ္တယ္ ဗ်။ အဲသလို တစ္ေန႔ေန႔မွာ မလြဲမေသြကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရ မယ့္ ျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခုကတည္း က ေလ့လာသင့္တာေတြ ေလ့လာ၊ စဥ္းစားသင့္တာေတြ စဥ္းစားထားခဲ့ရင္ အခ်ိန္က်တဲ့အခါ ပိုၿပီးလြယ္လြယ္ ကူကူ ေျဖရွင္းႏိုင္လိမ့္မယ္။ အနည္းဆုံးေတာ့ ဘယ္ျပ ႆနာကိုေတာ့ ပထမ၊ ဘယ္ျပႆနာကိုေတာ့ ဒုတိယ၊ စသည္ျဖင့္ အမွတ္စဥ္ထုိးၿပီး ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းႏိုင္လိမ့္ မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ယူဆတယ္ဗ်။

ဒါေတြမွာ အျမင္မတူႏိုင္ဘူး

အဲဒီေတာ့ အျမင္မတူမႈလို႔ ေျပာစရာ ရွိႏိုင္တာေတြ ထဲက အေရးပါအေျခခံက်တဲ့ အျမင္ေတြကို စဥ္းစားၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ေဟာဒါေတြ ထြက္လာတယ္ဗ်။

(၁) ၆၂ အာဏာသိမ္းမႈဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းက သိမ္းတာလား၊ တပ္မေတာ္က သိမ္းတာလား၊ အာဏာသိမ္းတာဟာ သိမ္းဖို႔ လိုအပ္လို႔လား၊ အာဏာ လိုခ်င္လို႔ သိမ္းတာလား။

(၂) စစ္မွန္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုမူဆိုတာ ျပည္ေထာင္စုကို ၿဖိဳခြဲမယ့္မူလား၊ ျပည္ေထာင္စုကို ပိုမခိုင္မာက်စ္လ်စ္ေစမယ့္မူလား။

(၃) နယ္စပ္ေဒသက တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ေတြဟာ ေသာင္းက်န္းသူေတြလား၊ ေတာ္လွန္ေရး သမားေတြလား။

(၄) ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ကာလအတြင္း ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ အေရးအခင္းေတြဟာ ဆူပူအ ၾကမ္းဖက္မႈေတြလား၊ အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ ဒီမိုကေရစီ ေတာင္းဆိုတဲ့ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္မႈေတြလား။

(၅) ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ စကားလုံးေရွ႕မွာ 'စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ' ဆိုတဲ့ နာမဝိေသသန ထည့္ဖို႔ လုိအပ္သလား၊ မလိုအပ္ဘူးလား။

(၆) ဒီမိုကေရစီမွာ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြအတြက္ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ အျခားႏိုင္ငံေတြအတြက္ ဒီမိုကေရစီဆိုၿပီး ႏွစ္ခုရွိသလား။

(၇) တပ္မေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာ ပါဝင္သင့္သလား၊ မပါဝင္သင့္ဘူးလား။

(၈) ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ရွိသလား၊ မရွိဘူးလား။

အဲဒါေတြဟာ ႐ုတ္တရက္ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားလို႔ ရသေလာက္ ေကာက္ေရးခ်လုိက္တာသာ ျဖစ္တာမို႔ ကြၽန္ ေတာ္ မစဥ္းစားမိတာေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိေနဦးမွာ ျဖစ္ တယ္ဗ်။

အခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ ၫႇိယူရမယ္

အခုတင္ျပခဲ့တဲ့ အျမင္မတူမႈေတြကို ၾကည့္လိုက္ မယ္ဆိုရင္ အားလုံးဟာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ဆက္စပ္ေန တယ္ဆိုတာကို ေတြ႕ၾကရမယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ တခ်ိဳ႕ ေသာ အျမင္မတူမႈေတြဟာ နက္႐ႈိင္းက်ယ္ျပန္႔တာေၾကာင့္ အခ်ိန္ယူၫႇိႏိႈင္းမွ တေရြ႕ေရြ႕နီးစပ္လာႏိုင္စရာရွိတဲ့ အျမင္ မ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ေသာ အျမင္မတူမႈေတြကေတာ့ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို တကယ္ပဲ အေလး အနက္ထားတယ္ဆုိရင္ အခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ အျမန္ဆုံး ၫႇိယူ ၾကရမယ့္ အျမင္ေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္သေဘာ ရတယ္ဗ်။

အက်ဥ္းသား အေခၚအေဝၚ

ဥပမာတစ္ခု ျပရမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ျပႆနာျဖစ္တယ္ဗ်။ အခုဆိုရင္ အဲဒီအသုံးအႏႈန္းနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး အစိုးရဘက္က ပုဂၢိဳလ္ေတြမႏွစ္သက္မွန္းသိ လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အင္အားစုဘက္က 'ယုံၾကည္ခ်က္အက်ဥ္းသား' လို႔ ေျပာင္းလဲေျပာဆို သုံးႏႈန္းလာ ေနၾကတာ အားလုံးသိတယ္ဗ်။ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြ ဘက္ကလည္း သူတို႔ကို ရာဇဝတ္သားေတြနဲ႔ တစ္တန္း တစ္စားတည္း သေဘာထားတာမ်ိဳးကိုေတာ့ သူတို႔ လုံးဝ လိုလားႏွစ္သက္ျခင္း မရွိၾကဘူးဗ်။

ဂဠဳန္ဆရာစံ ရာဇဝတ္သားလား

မၾကာေသးခင္က ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္မွာ ေဆာင္း ပါးရွင္ ေမာင္ကိုနီ (တရား႐ုံးခ်ဳပ္ေရွ႕ေန)က ဂဠဳန္ဆရာ စံဟာ ရာဇဝတ္သားလား၊ မ်ိဳးခ်စ္ေတာ္လွန္ေရးသမား လားဆိုတဲ့ ေမြးခြန္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဆိုတဲ့ အဓိ ပၸာယ္ကို ရွင္းျပဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္ဗ်။ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕ေတြဘက္က ၾကည့္ရင္ ဆရာစံဟာ ႏိုင္ငံ ေတာ္ပုန္ကန္မႈကို က်ဴးလြန္တဲ့ရာဇဝတ္သား အမွန္ပဲေပါ့။ ေတာင္သူလယ္သမားေတြနဲ႔ မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲမွာေတာ့ ဆရာစံဟာ ေတာင္သူလယ္သမား အေရးေတာ္ပုံေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္လို႔ပဲ စြဲၿမဲေနမွာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

၈၈ ေက်ာင္းသားနဲ႔ မုဒိမ္းသမား

အလားတူပါပဲ၊ ကြၽန္ေတာ့္မ်က္လုံးထဲမွာ မိမိတို႔ရဲ႕ လူငယ္ဘဝတစ္ခုလုံးနီးပါး အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ကုန္ ဆုံးသြားခဲ့ၾကရၿပီျဖစ္တဲ့ ၈၈ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြနဲ႔ ဟိုတေလာတုန္းက ဂ်ပန္တိုးရစ္မ ေလးတစ္ေယာက္ကို အဓမၼျပဳက်င့္သတ္ျဖတ္မႈနဲ႔ ျပစ္ ဒဏ္က်ခံခဲ့ရသူရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ႏိႈင္းယွဥ္ျမင္ေယာင္မိတယ္ ဗ်။ သူတို႔ကိုသာ ရာဇဝတ္သားခ်င္း အတူတူပဲလို႔ ျမင္ လုိက္ရင္ျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ားရဲ႕ အသားႏုတက္ ေတာ့မလိုလိုျဖစ္ေနတဲ့ ရင္ထဲက အနာ ဆားနဲ႔ အပက္ ခံလိုက္ရသလိုမ်ား ျဖစ္သြားေလမလားလို႔ ေတြးၿပီး သက္ျပင္းပူႀကီးတစ္လုံးကို မႈတ္ထုတ္လိုက္မိတယ္ဗ်ာ။

Credit here 

Write A Comment

Rohingya Exodus