Latest Highlight

Discussion Yes, Hate No.

မိတ္ေဆြမ်ား

တစ္ႏုိင္ငံလုံးက အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေပၚေရးကုိ အာရုံစုိက္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုႏွစ္ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ဒီမုိကေရစီေရးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအသစ္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ရွစ္ေလးလုံးဝက္ဆုိက္မွာ လူမိ်ဳးေရး မုန္းတီးမႈေတြကုိ လႈိင္လႈိင္ႀကီး ဖတ္ေနရေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္။ စက္တဘၤာ (၁၉)၊၂၀၁၁မွာ ကုိလင္းျမတ္ေသာ္တာက ကုလားဟာ ကုလား၊ ႏြားဟာ ႏြား၊ ေစာက္ကုလား စသျဖင့္ေတာင္ ဆုိလာပါေတာ့တယ္။

အိႏၵိယတုိက္ငယ္ (အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္၊ ဘဂၤလာဒက္ရွ္တုိ႔ဟာ ၁၉၄၇မတုိင္မီက ႏုိင္ငံတစ္ခုတည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။)က လူေတြကုိ ကုလားလုိ႔ ေယဘုယ် ဆုိၾကပါတယ္။ ကုလားဆုိတာ သမုိင္းဝင္ အသုံးအႏႈံးျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့ ယခုအခါမွာေတာ့ ကုလားေတြကုိ ကုိလင္းျမတ္ေသာ္တာ ဆုိလုိက္သလုိ ႏြားႏွင့္ ေစာက္ကုလား ေနရာမွာသာ သုံးေတာ့တာမို႔ ကုလားဟု ေခၚျခင္းသည္ လူမ်ိဳးေရး ႏွိမ့္ခ်ေစာ္ကားမႈ ျဖစ္သြားပါျပီ။ (နီဂရုိးဆုိတာ သမုိင္းဝင္ အမည္ျဖစ္ပါတယ္။ လူမဲမ်ိဳးႏြယ္တစ္ခုလုံးကုိ ႏွိမ့္ခ်ေခၚျခင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ နားလည္လာတဲ့အခါမွာ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းက လူေတြက မင္းတုိ႔ကုိ သမုိင္းစဥ္လာအရ နီဂရုိးလုိ႔ ေခၚခဲ့လုိ႔ အခုလည္း ေခၚရမယ္လုိ႔ မေတာင္းဆုိၾကပါဘူး။)

တစ္ကယ္ေတာ့ ဒီေစာက္ကုလား ဆုိသူေတြထံက ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ေဆးပညာ၊ နကၡတ္ပညာ၊ ျပည္သူ႔နီတိ၊ ဘာသာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြသာမက ယေန႔ဗမာ၊ ရခုိင္၊ မြန္၊ ကရင္ေတြ ေရးေန၊ သုံးေနတဲ့ ကႀကီး၊ ခေခြးဆုိတဲ့ စာေပကုိပါ ရယူထားကလည္း သမုိင္းအထင္အရွားပါ။ လူမ်ိဳးတုိင္းမွာ အမ်ားက လူေကာင္းျဖစ္ျပီး လူဆုိးဆုိတာ လူနည္းစုျဖစ္ပါတယ္။ လူနည္းစုရဲ့ အဆုိးေၾကာင့္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးလုံးကုိ သိမ္းၿကုံးႏွိမ့္ခ် ဆဲေရးတုိင္းထြာျခင္းက မိမိရဲ့ ပင္ကုိယ္ ယဥ္ေက်းမႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကုလားမုန္း၊ တရုပ္မုန္း၊ ထုိင္းမုန္း၊ ကရင္မုန္း၊ ရခုိင္မုန္း၊ မြန္မုန္းစတဲ့ လူမ်ိဳးမုန္းတီးမႈေတြက ၂၁ရာစုမွာ ေတာ္သင့္ပါျပီ။ အစၥလာမ္ဘာသာ ကုိးကြယ္တာႏွင့္ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသားေတြကုိ ကုလားလုိ႔ ႏွိမ္ေခၚတာမ်ိဳးကုိလည္း မလုပ္သင့္ၾကပါဘူး။

ရုိဟင္ဂ်ာကုိ တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ လက္မခံႏိုင္ဘူးဆုိသူေတြရဲ့ အျမင္ကုိ ေလးစားပါတယ္။ ေျပာခြင့္လည္း ရွိၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ကလည္း ရုိဟင္ဂ်ာသည္ တုိင္းရင္းသားျဖစ္ မျဖစ္ကုိ သမုိင္းပညာရွင္ေတြ၊ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အစုိးရ၊ တုိင္းရင္းသားျပည္သူေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကသာ အေသအခ်ာ ေလ့လာျပီးမွ ဆုံးျဖတ္သင့္တယ္လုိ႔ ယူဆထားသူ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ရုိဟင္ဂ်ာကုိ တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ ရုိးရုိးသားသား လက္မခံတာႏွင့္ ရုိဟင္ဂ်ာဆုိသူေတြကုိ ဆဲေရးတာ၊ မုန္းတီးတာက မတူပါဘူး။

ေနာက္တစ္ခ်က္ သတိထားၾကဖုိ႔က ရုိဟင္ဂ်ာေတြကုိ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံက ခုိးဝင္လာသူေတြဆုိျပီး စစ္အစုိးရအဆက္ဆက္က ေလးႀကိမ္ေလာက္ အစုလုိက္ အျပံဳလုိက္ ေမာင္းထုတ္လုိက္ျပီး တစ္ဖန္ ေလးႀကိမ္လုံးဘဲ ႏုိင္ငံသားေတြျဖစ္တယ္ဆုိျပီး အစုလုိက္ အျပံဳလုိက္ ျပန္လက္ခံလုိက္လုပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြဟာ တစ္ကယ္ဘဲ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံက ႏုိင္ငံျခားသား ဘဂၤါလီေတြဆုိရင္ ဘာ့ေၾကာင့္ အႀကိမ္တုိင္းမွာ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ သတ္မွတ္ျပီး ျပန္လက္ခံ ေနရတာလည္း ဆုိတာကုိေကာ ေတြးမိဘူး ပါရဲ့လား။ တစ္ကယ္ေတာ့ ရခုိင္လူမ်ိဳးေတြရဲ့ လြတ္ေျမာက္ေရးစိတ္ဓါတ္ႏွင့္ ညီညြတ္ေရးအင္အားကုိ ခ်ိဳးႏွိမ္ဖုိ႔ ရုိဟင္ဂ်ာျပသနာကုိ စစ္အစုိးရေတြက တမင္ဖန္တီးေပးျပီး ရုိဟင္ဂ်ာဆုိသူေတြ ဓါးစားခံလုပ္ထားတာကုိ သတိမူသင့္ၾကပါတယ္။

ကုိထြန္းဇံေဝက ဦးခင္ေမာင္ေစာရဲ့ Religious and Arakan ဆုိတဲ့စာတန္းမွာ ရခုိင္ဘုရင္ မင္းေစာမြန္ကုိ နန္းျပန္တင္ဖုိ႔ မဂုိဘုရင္၊ မဂုိေတြ၊ ပါရွန္းေတြက ဝင္တုိက္ေပးတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ မွားပါတယ္။ ရခုိင္ေတြရဲ့ ေလာင္းၾကက္မင္းဆက္ ျပဳတ္ေအာင္ ဘုရင္မင္းေစာမြန္ကုိ အင္းဝဘုရင္မင္းေခါင္ရဲ့ သားေတာ္မင္းရဲေက်ာ္စြာ တုိက္ထုတ္လုိက္တာက ၁၄၀၆ ျဖစ္ပါတယ္။ အိႏၵိယတုိက္ငယ္မွာ မဂုိအင္ပါယာ(Maghoul Dynasty)က ၁၅၂၆က ၁၇၀၇ အထိျဖစ္တာမုိ႔ မင္းေစာမြန္ႏွင့္ မဂုိက ဘာမွ မဆုိင္ပါဘူး။ ဒါျဖင့္ မင္းေစာမြန္ကုိ နန္းျပန္တင္ေပးတာ ဘယ္သူေတြလဲ။

မင္းရဲေက်ာ္စြာေၾကာင့္ ဘုရင္မင္းေစာမြန္ ၂၂ႏွစ္လုံး ထြက္ေျပးခုိလႈံေနတာက ဂုိအာက မြတ္စလင္ စူလ္တန္ဘုရင္ထံမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဂၤါလီဘုရင္ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ မင္းေစာမြန္ကုိ နန္းျပန္တင္ဖုိ႔ အဲဒီစူလ္တန္ဘုရင္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဝလီခန္ႏွင့္ စစ္သည္ တစ္ေသာင္း (အခ်ိဳ႕ေနရာမွာ စစ္သည္ငါးေသာင္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္။)ကို ေစလႊတ္ျပီး ျပန္တုိက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဝလီခန္က မင္းေစာမြန္ကုိ ျပန္ပုန္ကန္ ဖမ္းဆီးျပီး ဘုရင္တက္လုပ္တာေၾကာင့္ စူလ္တန္ဘုရင္က အမ်က္ထြက္ျပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္စင္ဒီခန္ကုိ စစ္သည္အင္အား ႏွစ္ဆႏွင့္ ထပ္လႊတ္ျပီး ဝလီခန္ကုိ တုိက္ထုတ္ကာ မင္းေစာမြန္ကုိ နန္းျပန္တင္ေပးခဲ့ရပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ ရခုိင္ေတြရဲ့ ျပဳတ္က်သြားတဲ့ ေလာင္းၾကက္မင္းဆက္ကုိ ေျမာက္ဦးမင္းဆက္အျဖစ္ ျပန္လည္ အသက္ဝင္ တည္တ့ံေရးကုိ အခုဘဂၤါလီကုလားလုိ႔ေခၚတဲ့ မြတ္စလင္ေတြရဲ့ ေသြးႏွင့္ တည္ေဆာက္ေပးထားတဲ့ သမုိင္းအေထာက္အထားျဖစ္ပါတယ္။ ေျမာက္ဦးမင္းဆက္လုိ အင္မတန္ ထင္ရွားျပီး အေရးပါတဲ့ သမုိင္းဆုိင္ရာကိစၥမွာ သမုိင္းပညာရွင္ ဦးခင္ေမာင္ေစာက ဘာ့ေၾကာင့္ ကမန္ႏွင့္ ဘဂၤါလီကုိ ေရာေမႊပစ္သလဲဆုိတာ ကာယကံရွင္သာ သိမွာပါ။ (အဲဒီ ဦးခင္ေမာင္ေစာကဘဲ ဖိႏွိပ္မႈေတြေၾကာင့္ အသက္ကုိ မငဲ့ႏုိင္ၾကဘဲ ပင္လယ္ထဲ ထြက္ေျပးလာၾကတဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာေလွစီး ဒုကၡသည္ေတြကုိ ျမန္မာေရတပ္က ပင္လယ္ထဲမွာ ဖမ္းဆီးရုိက္ႏွက္ျပီး ပင္လယ္ထဲ ျပန္လႊတ္တဲ့ကိစၥမွာ ရရွိတဲ့ ဒါဏ္ရာေတြက ရုိဟင္ဂ်ာဆုိသူေတြက သူမ်ားေတြက သနားေအာင္ ကုိယ့္ကိုကုိယ္ ျပန္ရုိက္ထားတာပါလုိ႔ မစာမနာ အေထာက္အထားမဲ့ ဆုိရက္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ပညာရွင္မွန္ရင္ အေထာက္အထားမဲ့ မဆုိသင့္ပါဘူူး။)

ဂ်ပန္က သက္ႀကီးပညာရွင္ ဦးညြန္႔ေရႊကလည္း ရုိဟင္ဂ်ာဆုိသူေတြရဲ့ ရုပ္ကုိၾကည့္ျပီး ေမာင္းထုတ္မယ္ဆုိလာျပန္ေတာ့ သင္ထားတဲ့ ပညာေတြထဲမွာ Racism မပါေသးဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီ သက္ႀကီးပညာရွင္ ဦးညြန္႔ေရႊကဘဲ ရခုိင္ဘုရင္ေတြ မြတ္စလင္ဘဲြ႕ေတြခံတာ ကုလားမေတြႏွင့္ ဘူးခ်င္လုိ႔လုိ႔ ေပါက္တတ္ကရ ဆိုျပန္ပါတယ္။ ရခုိင္ပညာရွင္ေတြက ဒါမဟုတ္ဘူး၊ မဟုတ္တာကုိ အဟုတ္လုပ္ျပီး မေျပာၾကနဲ႔လုိ႔ မကန္႔ကြက္ၾကပါဘူး။ သူတုိ႔ မဖတ္ျဖစ္လုိ႔ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

Respond to Press Release of Rohingya, 2009 ဆုိတဲ့ စာတန္းမွာ ဦးခင္ေမာင္ေစာက

To show his gratitude to the Sultan he (Min Saw Mun) asked what he could do. The Sultan persuaded him to be converted into Islam but he refused; however, he promised the Sultan that the Arakanese kings would bear Pseudonym Muslim Titles. ေရးသားခဲ့ပါတယ္။

ရခုိင္ဘုရင္မင္းေစာမြန္က သူ႕ကုိ နန္းျပန္တင္ေပးတဲ့ (လူမ်ိဳးမတူ ဘာသာျခား) စူလ္တန္ဘုရင္ကုိ ေက်းဇူးဘယ္လုိဆပ္ရမလဲ ေမးတဲ့အခါ၊ စူလ္တန္ဘုရင္က အစၥလာမ္ဘာသာကုိ လက္ခံဖုိ႔ေျပာခဲ့တယ္။ ဘုရင္မင္ေစာမြန္က လက္မခံခဲ့ႏုိင္ခဲ့ေပမဲ့ ေနာင္လာေနာက္သား ရခုိင္ဘုရင္ေတြမွာ မြတ္စလင္ဘဲြ႕ကုိ ခံယူေစရမယ္လုိ႔ ဂတိေပးခဲ့ပါတယ္။ (သူကုိယ္တုိင္က မြတ္စလင္ဘဲြ႕အမည္ ဆူေလမန္ရွားကုိ စတင္ခံယူခဲ့ပါတယ္။)

စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မဟာဗႏၶဳလက ကသည္းျပည္ကုိ ခ်ီတက္သိမ္းပုိက္တဲ့အခါမွာ ကသည္းမွာ ေနက်န္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာတပ္ဗုိလ္တပ္သားေတြက ကသည္းမေတြႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ကုန္ျပီး ယခုတုိင္ ျမန္မာကသည္း ကျပားအျဖစ္ႏွင့္ ယခုတုိင္ အထင္အရွားရွိေနပါတယ္။ ဘုရင္မင္းေစာမြန္ကုိ နန္းျပန္တင္ဖုိ႔ ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္ စစ္ပဲြဆင္ႏႊဲျပီးေနာက္ပုိင္း ရခုိင္နန္းတြင္းေရးမွာ မြတ္စလင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ တန္ခုိးထြားခဲ့သလဲဆုိရင္ ရခုိင္ဘုရင္ေတြကုိ သူတုိ႔စိတ္ၿကုိက္ တင္ခ်င္တဲ့အခါ တင္၊ ျဖဳတ္ခ်င္တဲ့အခါ ျဖဳတ္အထိေအာင္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ကာလမ်ိဳးပင္ ရွိခဲ့ဘူးပါတယ္။ အႏွစ္ သုံးရာနီးပါး ရခုိင္နန္းတြင္းေရးေတြမွာ အရွိန္အဝါႀကီးခဲ့တဲ့ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီတဲ့ မြတ္စလင္ တပ္ဗုိလ္၊ တပ္သားေတြဟာ သူတုိ႔အမိ်ဳးသမီးေတြကုိ ဘဂၤလားက မေခၚလာႏုိင္ၾကပါဘူး။ အဲေတာ့ ဒီစစ္သားအုပ္ႀကီးက ရခုိင္မွာ မူလက ရွိျပီးသား မြတ္စလင္မေတြႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ၾကတယ္ဆုိရင္ အဲဒီကာလက ရခုိင္မွာ မြတ္စလင္ေတြ ေသာင္းခ်ီရွိေနလုိ႔ ျဖစ္မွာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ေျခာက္ရာေလာက္က ေသာင္းခ်ီတဲ့ မြတ္စလင္လူစုႀကီးက အခုအခါမွာ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ တုိးပြါးႏိုင္တယ္ဆုိတာ သခ်ၤာပညာရွင္မ်ား တြက္ဆႏုိင္ပါတယ္။

အဲဒီတုန္းက ရခုိင္မွာ မြတ္စလင္ေတြ မူလကတည္းက ေသာင္းႏွင့္ခ်ီျပီး မရွိခဲ့ဘူးဆုိရင္ ဒီစစ္သားေတြ ဘယ္အမ်ိဳးသမီးေတြႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ကုန္မလဲ ဆုိတာကုိလည္း စဥ္းစားႏုိင္ၾကပါတယ္။ ပညာရွင္မွန္ရင္ သမုိင္းကုိ သေျပသီးမွည့္ေကာက္သလုိ ကုိယ္ၿကုိက္ရင္ ေကာက္မယ္။ ကုိယ္မၿကုိက္ရင္ ပယ္မယ္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ သမုိင္းမွန္ သိမွ သခၤန္းစာယူႏုိင္မွာမုိ႔ သမုိင္းကုိ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ႏွင့္ ေရးရင္ မ်ိဳးခ်စ္သမုိင္းသာ ျဖစ္မွာပါ။ သမုိင္းေတာ့ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ရြာသား (စာေရးႀကီးဆိပ္) ဆုိသူကလည္း ကုိဘုန္းေက်ာ္ထံ ေပးစာမွာ ကုလားေတြက ရခုိင္ေတြကုိ အစုလုိက္ အျပံဳလုိက္ သတ္ျဖတ္ပုံေတြကုိ ေၾကကဲြဖြယ္ရာ ေရးသားထားတဲ့အတြက္ အေတာ္ေလး စိတ္ထိခုိက္မိပါတယ္။ ေၾကြကဲြ ေဒါသျဖစ္စရာပါ။ သုိ႔ေသာ္ ဒါက သမုိင္းတစ္ျခမ္းပဲ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ျခမ္းလုိပါေသးတယ္။ ရခုိင္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္၊ သမုိင္းသုေတသီတစ္ဦးလည္းျဖစ္သူ တစ္ဦးက က်ေနာ့ကုိ “ကုိေအာင္တင္၊ တစ္ကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ရခုိင္ေတြက ရခုိင္ျပည္ေတာင္ပုိင္းမွာ ဘဂၤါလီ(ရုိဟင္ဂ်ာ)ေတြကုိ သတ္တာက ပုိၾကမ္း ပုိဆုိးပါတယ္ဗ်ာ” လုိ႔ေျပာဖူးပါတယ္။ ဘယ္လူမ်ိဳးက ဘယ္လူမ်ိဳးကုိ သတ္သတ္ မေကာင္းပါဘူး။

ရုိဟင္ဂ်ာဆုိသူေတြဟာ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ ရခုိင္လူမ်ိဳးျပီးရင္ ဒုတိယ အမ်ားဆုံး လူမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒုတိယအင္အားအႀကီးဆုံး လူစုႀကီးကုိ မ်ိဳးျပဳတ္ေအာင္ သတ္ပစ္လုိ႔ မရႏုိင္သလုိ၊ ပိျပားေအာင္ ဖိႏွိပ္ထားလုိ႔လည္း မရပါဘူး။ ဘယ္သူၿကုိက္ၿကုိက္ မၿကုိက္ၿကုိက္ ဒီလူမ်ိဳးစုႀကီးက ရခုိင္ေတြႏွင့္ ဆုိးတူေကာင္းဖက္ အစဥ္ဒြန္တဲြ ေနေနမွာပါ။ ဒုတိယအမ်ားဆုံး လူမ်ိဳးစုႏွင့္ အႀကီးဆုံးလူမိ်ဳးစုႀကီးတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း မုန္းတီးသင့္သလား၊ မုန္းတီးလာေအာင္ ဝုိင္းေျမွာက္ေပးသင့္သလား၊ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ေဘာင္အတြင္း (ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္) နားလည္မႈ၊ ေျပျငိမ္းမႈေတြရရွိေအာင္ ကူညီေပးသင့္သလားဆုိတာ စဥ္းစားသင့္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔က တုိင္းရင္းသားျဖစ္ခ်င္လို႔ ေတာင္းဆုိေနလည္း ေတာင္းဆုိတာက သူတုိ႔အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

အတိတ္သမုိင္းမွာ ရုိဟင္ဂ်ာဆုိသူေတြႏွင့္ ရခုိင္ေတြ ေအးခ်မ္းစြာ ေနခဲ့ၾကတဲ့ ကာလေတြလည္း အမွန္ဘဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေဒါက္တာ ဦးေအးခ်မ္းက သူငယ္စဥ္မွာ ရခုိင္ေတြႏွင့္ ဘဂၤါလီေတြ သင့္ျမတ္စြာ အတူေနခဲ့ စားခဲ့ ကစားခဲ့ပုံေတြကုိ က်ေနာ့ကုိ ေျပာဖူးပါတယ္။

မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ၊ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ရခုိင္ျပည္ထဲ အဆင့္ဆင့္ ဝင္ေရာက္ခဲ့တဲ့ မြတ္စလင္အုပ္စုေတြဟာ အခုေနာက္ပုိင္း ခုိးဝင္လာတဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာဆုိသူေတြ မဟုတ္ဘူးဆုိရင္လည္း ဒါဟာ အေရးပါတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးကတည္းက ေနထုိင္သူေတြႏွင့္ ေနာက္မွ ခုိးဝင္လာသူေတြကုိ ခဲြျခားသတ္မွတ္လုိ႔ရေအာင္ ၿကုိးစားၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသားေတြလည္း အဆင္မေျပလုိ႔ သူမ်ားႏုိင္ငံ ခုိးဝင္တာေတြ ရွိပါတယ္။ မဲေဆာက္တုိ႔၊ ရေနာင္းတုိ႔မွာ အရင္က ထုိင္းဆုိင္ကယ္သမားကုိ ဆယ္ဘတ္ေပးျပီး ဗမာေတြကုိ သတ္ခုိင္းလုိ႔ရတယ္လုိ႔ေတာင္ ၾကားဖူးပါတယ္။ ခုိးဝင္လာသူေတြကုိ ဥပေဒအရ အေရးယူတာႏွင့္ တိရစၦာန္ေတြလုိ သေဘာထားတာက မတူပါဘူး။

ေအာင္တင္                                                                                                         စက္တဘၤာ ၂၀၊ ၂၀၁၁


Write A Comment

Rohingya Exodus